Construirea pasarelei (pe Pârâul Feernic) pe strada Cerna din Comuna Lupeni Judeţul HARGHITA2017 februarie
60000
Lupeni - Farkaslaka
Descrierea investitiei / A beruházás leírása
Farkaslakán a 2014-es árviz után 2015-ben befejezodtek az arvizvedelmi munkalatok, vagyis arvizvedelmi tamfalak epitese. Az arviz több gyaloghídat semísített meg. A támfalakkal Farkaslaka 2 helyen el lett szigetelve, ezáltal elválasztva egymástól családokat, szomszédokat, rokonokat. Gyaloghíd ezért nagyon fontos szerepet játszík abban, hogy újra összekösse a Nyikó két partján élő embereket, családokat. Ugyanakkor hangsúlyozni szeretnénk azt is, hogy gyalogszerrel átjutni egyik partról a másikra a falu két pontjában kilométernél többet is kell gyalogolni 100 m helyett, ami igencsak megterhelő az idősek számára, de az iskolába járó gyerekeknek is nehézséget okoz.
Obiectivul investiției / A beruházás általános és sajátos célja
Pasarela proiectată va fi realizat pe amplasamentul vechi a punţii existente. După trasare, în afara zidurilor de apărare din beton vor fi executate culeile de beton, pe care vor fi montate profilele metalice I30, solidarizate cu antretoaze din profil I20 peste care longrinele din profile laminate I10 vor servii la montarea podinei din scândură cu interspaţii de 2cm intre scânduri. Fiecare element de podina v-a avea lăţimea 15 cm şi v-a fi prinsă pe fiecare capăt cu câte două+două şuruburi de Ø 8x100mm de longrinele marginale I10. Înainte de montare podina din lemn va fi tratata cu soluţii de conservare. Podina de capăt din beton C25/30, rezolvă trecerea de la podină din lemn spre zona cu oblicitate a culeelor şi rezolvă şi problema prinderii podinei în zona parapetelor de beton. Pe baza adresei nr. 6739/MG/24121/03.11.2016 a Administraţiei Bazinală de Apă Mureş s-a cerut ridicarea cotei intradosul pasarelei cu 0,30m, faţă de soluţia iniţială prezentată pentru avizare. După efectuarea modificărilor pasarela proiectată va avea următoarele caracteristici: -nivelul apei la Q1%: 556,702; -cotă intrados pasarelă: 557,454 (culee mal drept); 557,476 ax pasarela; 557,499Cst(culee mal stâng); -lumina pasarelei in ax (distanţa între culeei in axul pasarelei proiectată): l=12,72m; -lungimea totală a pasarelei: L=18,99m; -lăţimea totală: 1,76m, din care 1,50m gabarit de libera trecere, 2x0,13m lăţimea parapetului pietonal; -garda pasarelei va fi: 0,75m Cdr; 0,77m ax pasarelă; 0,80m Cst; -racordul cu terasamentele: umplutura rampelor de acces vor fi realizate în exteriorul parapetelor de beton şi vor fi susţinute şi de zidurile din beton armat de 20cm grosime proiectat; -pentru separarea fundaţiei parapetului de beton existent si cea a fundaţiei culeelor proiectate se va executa un rost din polistiren dens de 2cm grosime, astfel încât să nu se afecteze stabilitatea ansamblului din parapetul de beton şi culeea pasarelei; -în zona pasarelei nu sunt necesare lucrări de consolidare a albiei, întru-cât infrastructura pasarelei se va realiza în afara parapetelor de beton iar în interiorul acestora nu se constată tendinţe de afuere sau alte fenomene de erodare al talvegului, mai mult că viteza apei nu va creşte în prezenţa pasarelei proiectată. Evacuarea apelor din precipitaţii se face prin interspaţiile dintre podine. b.) Măsuri pentru asigurarea circulaţiei normale a apelor de suprafaţă: -Rampele de pe pasarelă vor fi astfel amenajate încât să se permite o fluenţă a traficului de pietoni, odată cu asigurarea scurgerii apelor de suprafaţă din precipitaţii de pe partea carosabilă în pârâu prin interspaţiile dintre podine.
Justificarea necesităţii finanţării / A támogatási kérelem megalapozása
Potenţialii beneficiari ai investiției / A beruházás célcsoportjai
Stadiul actual al investiției / A beruházás jelenlegi helyzete

Procentul de implementare a investiţiei în momentul solicitării / A beruházás állapota az igényléskor

0%