Imbunatatirea conditiilor de functionare a Serviciului Public Local de Termoficare - Gheorgheni 2020
300000
Gheorgheni - Gyergyószentmiklós
Descrierea investitiei / A beruházás leírása
Serviciul Public Local de Termoficare Gheorgheni este furnizorul local a energiei termice pentru încălzire şi pentru apa caldă de consum atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice din Municipiul Gheorgheni, cu urmatoarele obligatii: 1.să respecte prevederile reglementărilor în vigoare 2.să încheie convenţii de facturare individuală 3.să factureze, în cazul facturării individuale, cantităţile de energie termică proprietarilor spaţiilor cu destinaţie de locuinţă sau altă destinaţie la preţurile şi tarifele legal stabilite; 4.să încheie act adiţional la contract ori de câte ori apar modificări; 5.să asigure continuitatea serviciului de furnizare a energiei termice la parametrii fizici şi calitativi prevăzuţi de legislaţia în vigoare; 6.să aducă la cunoştinţa utilizatorului, cu cel puţin 10 zile înainte, prin mass-media şi prin afişare la utilizator, orice întrerupere în furnizarea energiei termice, în cazul unor lucrări de modernizare, retehnologizare, reparaţii şi întreţinere planificate stabilite prin programele anuale convenite cu autorităţile administraţiei publice locale, care impun întreruperea furnizării energiei termice 7.să oprească alimentarea instalaţiilor aflate în subsolurile tehnice ale utilizatorului în cazul producerii unei avarii sau pentru prevenirea acesteia, astfel încât să se limiteze, respectiv să se elimine consecinţele evenimentului; 8.să efectueze aerisirea instalaţiilor interioare aparţinând utilizatorilor de tip urban ori de câte ori acestea sunt golite de către furnizor sau din cauza acestuia; 9.să furnizeze apa caldă de consum asigurând la punctul de separare: a)condiţiile de potabilitate a apei calde de consum care este furnizată prin reţeaua de distribuţie pe care o exploatează; b)o temperatură cuprinsă în intervalul 55 - 60°C; c)presiunea de serviciu şi debitul minim necesar; 10.să respecte regimul chimic al apei din reţeaua de furnizare a agentului termic, efectuând periodic măsurători ale indicilor chimici; 11.să asigure temperatura agentului termic pentru încălzire la punctul de separare, care să asigure confortul termic normal în spaţiile cu destinaţie de locuinţă ale utilizatorului/consumatorului; 12.să factureze cantităţile de energie termică numai în conformitate cu metodologia de calcul aprobată de autoritatea de reglementare competentă, pe baza preţurilor şi a cantităţilor de energie termică furnizată; 13.să evacueze, pe cheltuiala sa, apa pătrunsă în curţi, case, subsoluri din cauza defecţiunilor la SACET; evacuarea apei nu exonerează furnizorul de plata unor despăgubiri stabilite în condiţiile legii; 14.să exploateze, să întreţină, să repare şi să verifice contoarele de energie termică instalate la branşament. Verificarea periodică se face conform dispoziţiilor de metrologie în vigoare şi se suportă de către furnizor. Contoarele instalate la branşament, defecte sau suspecte de înregistrări eronate, se demontează de furnizor şi se supun verificării într-un laborator metrologic autorizat. În cazul în care verificarea se face la cererea utilizatorului, în interiorul termenului de valabilitate a verificării metrologice, atunci cheltuielile de verificare, demontare şi montare vor fi suportate astfel: de către furnizor, dacă sesizarea a fost întemeiată; de către utilizator, dacă sesizarea s-a dovedit a fi neîntemeiată; 15.să scoată din instalaţie contorul de energie termică numai în cazul în care acesta este înlocuit cu altul cu aceeaşi clasă de precizie sau cu clasă de precizie superioară. Se exceptează cazurile în care una ori mai multe componente ale contorului au fost deteriorate din culpa utilizatorului sau au avut loc intervenţii neautorizate asupra acestuia, fapt ce a condus la deteriorarea sigiliilor; 16.să utilizeze numai sigilii personalizate de unică folosinţă, cu serie diferită de la un sigiliu la altul; 17.să aducă la cunoştinţa utilizatorului modificările de tarif şi alte informaţii referitoare la facturare, prin adresa ataşată facturii; 18.să ia măsurile necesare pentru remedierea deficienţelor constatate în cazul în care cu ocazia citirii se constată deteriorarea contorului de energie termică sau inundarea incintei în care este montat acesta, din culpa sa. În cazul în care inundarea incintei se datorează culpei utilizatorului, trebuie să solicite acestuia remedierea defecţiunilor la reţeaua sa interioară; 19.să ia măsuri pentru remedierea defecţiunilor şi deranjamentelor survenite la instalaţiile de distribuţie sau la branşament; 20.să nu deterioreze bunurile utilizatorului şi să aducă părţile din construcţii legal executate, care aparţin utilizatorului, la starea lor iniţială, dacă au fost deteriorate din vina sa; 21.să înceapă şi să întrerupă furnizarea energiei termice potrivit dispozițiilor Hotărârii de consiliu Local Gheorgheni, cu prevederi în acest sens; 22.să acorde despăgubiri pentru daunele provocate de întreruperi în alimentare ce au survenit din vina sa, conform prevederilor legale în vigoare; 23.să furnizeze utilizatorului informaţii privind istoricul consumului şi eventualele penalităţi plătite de acesta; 24.să plătească daunele provocate utilizatorului din culpa sa, în special dacă: a)nu începe furnizarea energiei termice la termenul contractat sau nu livrează energia termică în condiţiile stabilite în prezentul contract; b)nu anunţă utilizatorul din timp cu privire la limitările sau la întreruperile programate; c)după sistarea furnizării energiei termice cerută de utilizatorul de energie termică, nu reia furnizarea în primele 3 zile lucrătoare de la primirea, în scris, a notificării privind încetarea motivului sistării; d)nu respectă parametrii de calitate prevăzuţi în prezentul contract şi în actele normative în vigoare pentru energia termică furnizată; e)după întreruperea furnizării energiei termice nu reia furnizarea acesteia în maximum 3 zile lucrătoare de la îndeplinirea condiţiilor de reluare a furnizării; 25.să înregistreze toate reclamaţiile şi sesizările utilizatorului la un centru unic de relaţii cu utilizatorii şi să ia măsurile care se impun în vederea rezolvării acestora, în termenul prevăzut de lege;
Obiectivul investiției / A beruházás általános és sajátos célja
Scopul prezentei cereri este imbunatatirea conditiilor de functionare a Serviciului Public Local prin achizitia de echipamente/utilaje si sisteme software, conform celor de mai jos: 1. MAȘINI, ECHIPAMENTE – SPLT Valoare estimată: 199,770.00 lei Pentru lucrarile de lacatuserie precum si lucrari de instalatii si altele lucrari de interventii pentru a proteja sanatatea si siguranta personalului lucrator este necesar achizitionarea mai multor masini si echipamente ce lipsesc din inventarul SPLT. 2. ECHIPAMENT DE PROTECȚIE COSTUM ANTICALORIC- SPLT Valoare estimată: 15000.00 lei Pentru lucrarile de curatira a camerei de ardere la cazanele din dotare pentru reducerea timpului de nefunctionare a cazanului este necesar lucru la temperature ridicate pentru care se cere achizitia unui costum anticaloric de lucru. 3. REPARATII CENTRALE TERMICE Valoare estimată: 80.000 lei În vederea aducerii intro stare de siguranta a cladirilor centralelor termice este necesar lucrari de reparatii/reabilitari la cladirile acestora 4. ÎNNOIRE A SISTEMULUI DE SUPRAVEGHERE DIN CENTRALA TERMICĂ CIMITIRULUI 10 Valoare estimată: 16.000 lei Pentru supravegherea funcționării cazanelor precum și a incintei interioare și exterioare a centralei termice din str. Cimitirului 10, cu precădere a modului de alimentare cu combustibil lemnos a cazanelor, este necesară îmbunătățirea sistemului de supraveghere existent. 5. MODUL NOU ȘI ACTUALIZARE SITE WWW.SPLT.RO Valoare estimată: 20.000 lei Pentru informarea beneficiarilor serviciului de termoficare, pentru postarea anunțurilor publice despre programul de furnizare a energiei termice sau evenimente ce apar în cursul anului 2020 cu privire la serviciul prestat de către SPLT Gheorgheni, este necesară întreținerea și actualizarea site-ului SPLT-ului. 6. SISTEM DE SUPRAVEGHERE LA SEDIUL DIN CART. FLORILOR Valoare estimată: 20.000 lei Necesitatea implementării unui sistem de supraveghere și antiefracție, este impusă, conform prevederilor legale, de închirierea unui sediu nou în cart. Florilor unde va funcționa sediul administrativ. 7. SOFT PENTRU CITIRE PÂNĂ LA 5.000 DE CONTOARE TERMICE Valoare estimată: 24.000 lei În urma achiziționării și montării de contoare cu citire de la distanță și planificarea achiziției de contoare și în anul 2020, este necesară achiziția de extensie a softului achiziționat în 2019, ce administrează și gestionează datele transmise de contoarele în cauză. 8. REABILITAREA SISTEMELOR DE ILUMINAT INTERIOARE ȘI EXTERIOARE, INSTALAȚII SANITARE ALE CENTRALELOR TERMICE Valoare estimată: 50.000 lei În vederea aducerii intro stare de siguranta a cladirilor centralelor termice este necesar lucrari de reparatii/reabilitari la sistemele de iluminat interioare și exterioare, instalații sanitare ale centralelor termice. 9. REPARAȚII CAZANE PE BIOMASĂ ȘI SISTEMUL DE DISTRIBUȚIE Valoare estimată: 120.000 lei În vederea funcționării în parametri normali a cazanelor pe biomasă, reparațiile tehnice aduse acestora precum și a sistemului de distribuție a energiei termice sunt absolut necesare, întârzierea acestora creând disfuncționalități cu efecte economice negative. 10. SOFT ȘI RECEPTOR RADIO – SPLT Valoare estimată: 9.400 lei Prin intermediul citirii contoarelor de la distanță, consumurile utilizatorilor sunt preluate cu o acuratețe foarte mare, eliminând multe din cauzele reclamațiilor consumatorilor de energie termică. 11. MODUL SOFT NAVIGARE CAZANE ”PROFIGRAM” Valoare estimată: 23.000 lei Pentru optimizarea producției de energie termică utilizând cazanele pe gaz natural este necesară actualizarea softului ”PROFIGRAM”, implementat după automatizarea funcționării arzătoarelor de gaz natural. 12. PROGRAM DE GESTIONARE PRODUCȚIEI SPLT-ULUI Valoare estimată: 120.000 lei Pentru programare, urmărire și gestionare a producției de energie termică este necesară implementarea unui soft ce îndeplinește aceste sarcini. 13. MODULE NOI ȘI ACTUALIZARE A MODULELOR EXISTENTE A SOFTULUI DE FACTURARE Valoare estimată: 60.000 lei În urma supunerii REGULAMENTULUI DE FUNCȚIONARE a SPLT Gheorgheni spre aprobare de către Consiliul Local Gheorgheni, trebuiesc făcute modificări și actualizări în avans a programului de facturare pentru îmbunătățirea funcționalității și gestionării consumatorilor în procesul generării facturilor.
Justificarea necesităţii finanţării / A támogatási kérelem megalapozása
Din cauza lipsei de disponibilitati financiare SPLT Gheorgheni nu are posibilitatea de a achizitiona bunurile respective.
Potenţialii beneficiari ai investiției / A beruházás célcsoportjai
Grupul țintă: utilizatorii casnici si noncasnici( institutii administrative, institutii de invatamant, institutii sanitare, societati comerciale, etc) - 3194 de gospodarii si cca. 600 de utilizatori noncasnici.
Stadiul actual al investiției / A beruházás jelenlegi helyzete
Investitie neinceputa.

Procentul de implementare a investiţiei în momentul solicitării / A beruházás állapota az igényléskor

0%