Reabilitarea și modernizarea străzilor Dózsa György, Belchiei, Pescarilor2020
200000
Gheorgheni - Gyergyószentmiklós
Descrierea investitiei / A beruházás leírása
Investiția vizează dezvoltarea infrastructurii urbane prin reabilitarea sistemului rutier și a trotuarelor în UAT Gheorgheni contribuind astfel la modernizarea și dezvoltarea infrastructurii locale.
Obiectivul investiției / A beruházás általános és sajátos célja
Obiectivele specifice ale proiectului sunt: consolidarea sistemului rutier și a trotuarelor; realizarea scurgerii apelor meteorice; realizarea unui sistem iluminat public nou. Prin acest proiect vor fi reabilitate străzi existente pe o lungime totală de L =1904 m. Scopul acestui proiect este dezvoltarea de ansamblu și creșterea rolului economic și social al Municipiului Gheorgheni cât și a zonei înconjurătoare. În cadrul lucrărilor se vor efectua lucrări de intervenție, în vederea cerințelor esențiale de calitate pe următoarele străzi: Str. Dózsa György, Belchiei, Tr. 1, Pescarilor
Justificarea necesităţii finanţării / A támogatási kérelem megalapozása
Proiectul are drept obiectiv general îmbunătățirea condițiilor de viață al locuitorilor din municipiu, prin realizarea lucrărilor de construcții prin care se vor moderniza străzile Dózsa György, Belchiei și Pescarilor, și se va asigura siguranța circulației pietonale eliberând suprafața carosabilă de circulația pietonală din acest moment. Principalele elemente geometrice prin lucrările de intervenție propuse sunt: Lungimea totală: 1.180,00 m, din care Strada Dózsa György: 171,50 m Strada Belchiei: 629,50 m Strada Pescarilor: 379,00 m Viteza de proiectare: 30 km/h Lățimea platformei: 8,00 – 12,00 m din care Carosabilul: 5,00 – 7,00 m Trotuar, pistă cicliști: Strada Dózsa György: 1,00 m trotuar + 1,00 m pistă pentru cicliști Strada Belchiei: 1,50 m trotuar Strada Pescarilor: 1,50 m – variabil, trotuar Suprafața ocupată de aceste străzi este de cca. 25.700 mp. Categoria de importanță a drumurilor: ”C” – normală Sistemul rutier În ceea ce privește suprafața carosabilă, se propune realizarea unei structuri rutiere cu îmbrăcăminte asfaltică semirigidă, cu strat de bază din agregat stabilizat cu liant hidraulic și un strat de balast, respectiv îmbunătățirea capacității portante la nivelul patului drumului și asigurarea rezistenței la îngheț-dezgheț prin stabilizarea pământului cu lianți hidraulici. Stratul de formă (pământ stabilizat) va avea o grosime minimă de 30 cm, stratul de balast o grosime de 20 cm, iar stratul superior din agregate naturale stabilizate o grosime de 20 cm, pe care se va întinde un strat de legătură (binder) din beton asfaltic de 6 cm și un strat de uzură din beton asfaltic de 4 cm grosime. Stratul de bază va fi separat de straturile de beton asfaltic cu un material geocompozit. Trotuare Structura rutieră propusă pentru trotuare este alcătuită dintr-un strat de balast de 20 cm, peste care se vor monta pavele normale de beton având grosimea de 6 cm, pe un substrat de nisip de 5 cm grosime. S-a proiectat structură separată pentru accesele pe proprietățile private, unde structura rutieră a trotuarelor va fi caracterizată printr-un strat de balast de 20 cm grosime, peste care se va realiza un strat de agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici de 15 cm, și pavaje din dale prefabricate din beton de 8 cm grosime pe un substrat de nisip de 5 cm grosime. Parcări La sfârșitul străzii Dózsa György înspre strada Kossuth Lajos se vor realiza 9 locuri de parcare paralele cu axul drumului având structura identică cu structura suprafeței carosabile. Pista pentru cicliști Pistă pentru cicliști va fi amenajată doar pe strada Dózsa György, pe ambele laturi ale acestuia, și va avea structura identică cu structura trotuarelor, diferențiată doar de culoarea pavelelor cu care se vor realiza acestea. Pista pentru cicliști este comună cu trotuarele, cele două funcțiuni vor fi separate cu o linie de marcaj discontinuă Borduri Suprafața carosabilă va fi încadrată cu borduri prefabricate de beton având dimensiunea de 20x25 cm, pe fundații de beton, iar latura exterioară a trotuarelor va fi încadrată în borduri prefabricate din beton cu dimensiunea de 10x15 cm. Diverse În lungul traseului proiectat se vor racorda 9 străzi laterale cu structura rutieră a părții carosabile descrisă anterior, iar trotuarele vor avea lățimi variabile în funcție de poziția imobilului cel mai apropiat. În dreptul acceselor spre proprietățile private nivelul bordurii și latura interioară a pavajului se va coborâ până la nivelul carosabilului. Între bordurile exterioare ale trotuarelor și limita proprietăților private se vor amenaja spații verzi prin așternere pământ vegetal și însămânțare cu iarbă. Scurgerea apelor pluviale În lungul traseului scurgerea apelor s-a proiectat în funcție de profilul longitudinal și configurația zonei. S-a prevăzut un separator de hidrocarburi în strada Belchiei, și deversarea apelor epurate în pârâul Belchia, în dreptul străzii Fabrica Veche. Rețeaua de colectare a apelor pluviale este compus din conducte PVC de 400 mm respectiv 315 mm diametru și guri de scurgere din beton având diametrul de 450 mm. Caracteristicile principale ale rețelei de canalizare pluvială sunt următoarele: Conducte din PVC SN8 D315 mm: 542,00 m Conducte din PVC SN8 D400 mm: 757,00 m Conducte din PVC SN8 D160 mm: 179,00 m – pentru racordarea gurilor de scurgere Cămine din beton: 38 buc Guri de scurgere: 63 buc Subtraversare pârâul Belchia: 1 buc – în dreptul străziilor Băii – Vărarilor Rețele utilități În cadrul proiectului s-a prevăzut amplasarea cablurilor electrice și de telecomunicații în montaj subteran. Pe traseul acestuia se vor realiza 28 buc cămine de tragere și de joncțiune între care vor fi poziționate 6 fire (tuburi) de conducte din PEID cu diametrul de DN110. Toate căminele vor fi prevăzute cu 8+8 goluri opuse cu piese de trecere perfect etanșe. Sistemul de iluminat Se va realiza un sistem de iluminat public nou format din următoarele elemente și echipamente: Firide stradale de iluminat public: 9 buc Linii electrice de joasă tensiune, subterane: 1850 m + 2015 m Fundații, stâlpi (8 m înălțime), instalații de legare la pământ: 44 buc Surse de lumină (lămpi LED 83W, 222W), corpuri de iluminat, accesorii: 44buc. Astfel, în baza Hotărârii nr. 907/2016 privind etapele de elaborare și conținutul-cadru al documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiții finanțate din fonduri publice, art. 10, alin 4, s-au actualizat indicatorii tehnico-economici pentru investiția de mai sus. Deasemenea, în urma finalizării procedurii de achiziție publică s-a încheiat contractul nr. 11549/09.08.2019 în valoare de 4.323.524,91 lei fără TVA, adică 5.144.994,64 lei inclusiv TVA, valoare care depășește finanțarea acordată de către MDPLA cu 1.871.000,00 Ron, motiv pentru acre apelăm la sprijunul C.J.
Potenţialii beneficiari ai investiției / A beruházás célcsoportjai
Locuitorii străzilor Dózsa György, Belchiei, Pescarilor, Grupurile țintă indirecte: antreprenori locali și regionali.
Stadiul actual al investiției / A beruházás jelenlegi helyzete
Investiție începută în luna septembrie 2019.

Procentul de implementare a investiţiei în momentul solicitării / A beruházás állapota az igényléskor

1% - 10%