Modernizare sistem rutier pe DJ 134A, DN 13C-Șoimușu Mic-Cristuru Secuiesc, km 7+518 – 15+484 pe tronsonul km 12+020 – 12+631” (actualizare și completare PT) Tronson III

În cursul lucrărilor de execuție efectuate la DJ 134A, în anii anteriori am întâmpinat o serie de probleme care au împiedicat continuarea lucrărilor, printre care existența conductelor de transport gaze naturale Dn 800 mm Bordoșiu – Mugeni, care subtraversează drumul județean proiectat în mai multe puncte, 6 la număr (punctele F, E, D, C, B și A), între sectorul de drum km 12+041 – 12+561. O altă problemă este că tronsonul în cauză se află imediat în apropierea lacului, acest tronson fiind expus de subspălările apei din lac. Neavând studii geotehnice, respectiv topografice pentru acest sector de drum, neavând informații tehnice despre natura/calitatea terenului în acest sector, precum și situația existentă de pe teren (terenul aferentă drumului se află lângă lac) atrage după sine actualizarea și completarea proiectului tehnic. În concluzie, în vederea continuării lucrărilor de execuție și pe sectorul de drum km 12+020 – 12+631, pentru aducerea structurii rutiere la parametrii tehnici corespunzători categoriei drumului, Consiliul Județean Harghita a încheiat un contract cu SC RUTIER CONEX XXI SRL să elaboreze actualizarea / completarea Proiectului tehnic conform legislației în vigoare. Principalele categorii de lucrari care se vor executa pentru modernizarea tronsonului de drum studiat sunt: Iucrari de terasamente -pregatitoare ; lucrari de amenajare sistem rutier ; amenajare acostamente; amenajare drumuri laterale ; elemente de preluare si descarcare ape pluviale; lucrari de podete; consolidare cu gabioane; lucrari conexe; lucrari protectia mediului; siguranta circulatiei; Pe unele tronsoane latimea platformei drumului este insuficienta va fi necesara largirea acesteia prin executia de lucrari de terasamente, dar va fi necesara si amenajarea liniei rosii proiectate care de asemenea implica executia de lucrari de terasamente . ln zonele in care este necesara completarea partii de rambleu a profilului transversal al drumului, pentru realizarea conlucraril intre volumul de pamant de umplutura cu cel existent, se vor realiza trepte de infratire. Latimea medie a treptelor va fi de (2-3)m iar inaltimea medie (0.50-1.00) m. Elementele geometrice ale profilului transversai tip sunt :latime platforma 8.00 ml și latime parte carosabila 6.00 mi, acostamente 2x1.00 ml. Sistemul rutier propus a f executat este urmatorul: 4 cm strat uzuratip BA 16, 5 cm strat de legatura tip BAD20; 15 cm strat de bază piatra sparta; 45 cm strat inferior fundatie balast nisipos. Latimea proiectata a acostamentului este de 1.00 ml, cate 25 cm din acest spatiu, fiind ocupat de banda de incadrare a drumului judetean, iar structura acesteia este similara cu cea a partii carosabile Pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale, se vor proiecta şanţuri pereate pe toată lungimea pe partea stanga -605.00 ml. Şanţurile au secţiunea trapezoidală cu lăţimea la fund de 0,40 m şi adâncimea de 0,40 m. ln imediata vecinatate a tronsonului de drum studiat se afla un lac de acumulare. Lungimea pe care corpul drumului se afla in contact direct cu apa este de 330.00 ml. Pe aceasta zone s-a impus executia de lucrari de consolidare care au rolul de a proteja de actiunea directa a apei structura drumului . Solutia de consolidare impusa este cea formata din gabioane placate cu beton.