Serviciile de proiectare „Reabilitare sistem rutier pe DJ 136A, km 14+200-22+390, comuna Atid - satul Atia, comuna Corund“

Materializarea fizică pe teren a limitelor sectorului va fi stabilită, în mod obligatoriu, împreună cu Beneficiarul (reprezentanții Consiliului Județean Harghita și reprezentanții Autorității locale pe raza căreia se află obiectivul), cu ocazia începerii prestării serviciilor de teren (geo-topo). În cazul identificării necesității prelungirii sectorului de drum aferent obiectivului de investiții, proiectantul împreună cu beneficiarul pot conveni la prelungirea sectorului inițial cu noul sector; a) Caracteristici, parametri și date tehnice specifice, preconizate: Pentru aducerea drumului la nivelul caracteristicilor tehnice de categorie a unui drum județean este necesară proiectarea și execuția lucrărilor de reabilitare a fundației drumului inclusiv asigurarea scurgerii și evacuării apelor pluviale din zona drumului, în scopul restabilirii/asigurării condiţiilor de siguranță a circulaţiei, a asigurării caracteristicilor de exploatare impuse unui drum județean deschis circulaţiei publice. - sistem rutier elastic, parte carosabilă cu două benzi de circulație, cu acostamente balastate atât în intravilan cât și extravilan; - să se asigure reprofilarea, să se adopte straturi de balast, de piatră spartă, strat de legătură (BA 5 cm) şi strat de uzură (BA 4 cm). În cazul în care din studiile de teren rezultă o altă configuraţie a structurii rutiere decât cel prezentat anterior, proiectantul va elabora două soluţii alternative viabile, care vor fi prezentate beneficiarului înainte de luarea unei decizii definitive; - În intravilanul localităților se recomandă evitarea ridicării a cotei finale/linia roșie a drumului pentru evitarea dificultăților de asigurare a acceselor la proprietățile riverane și pentru asigurarea continuității scurgerii apelor în dreptul drumurilor laterale și a acceselor. Dacă se consideră necesar, pe sectoarele unde datorită limitelor de proprietate cerințele dimensionale nu pot fi asigurate, pentru siguranţa circulaţiei, proiectantul va prevedea restricţii de viteză sau de gabarit, cu respectarea legislaţiei în domeniu; - șanțuri deschise din pământ și în cazuri strict necesare din beton sau elemente prefabricate, în intravilan; - se vor asigura accesele la proprietățile riverane cu accese directe la drumul județean; - se va asigura racordarea drumurilor laterale cu amenajare la același nivel tehnic pe o lungime de 5m, iar șanțurile se vor descărca direct în șanțurile sau rigolele drumului județean; - se vor analiza tehnologiile de execuție care asigură, pe cât este posibil, continuitatea desfășurării traficului, alternativ pe o bandă de circulație, pe toată perioada de execuție a lucrărilor, cu semnalizarea corespunzătoare. Se recomandă, în limita posibilităților din teren, evitarea închiderii circulației (pe timp limitat), devierii circulației pe trasee ocolitoare, sau pe drumuri/podețe provizorii. - DALI, PT, DE și Documentaţia necesară atribuirii contractului de lucrări vor fi elaborate cu identificarea de sectoare de aproximativ 4 km pentru crearea posibilității executării distincte a sectoarelor de drum în cadrul unor contracte separate de execuție, în cazul în care fondurile vor fi insuficiente pentru finalizarea lucrărilor pe toată lungimea sectorului ce face obiectul prezentului temei de proiectare. - La toate sectoarele rezultate se vor întocmi Devize și Liste de cantități separate pentru fiecare sector în parte. b) Nivelul de echipare, de finisare și de dotare, exigențe tehnice ale construcției în conformitate cu cerințele funcționale stabilite prin reglementări tehnice: - trotuare adaptate și la exigențele persoanelor cu dizabilități în intravilan; - rigole carosabile la marginea platformei pentru asigurarea colectării și scurgerii apelor din precipitații și asigurării circulației bicicliștilor; - stațiile de autobuz sau refugiile existente se vor aduce la cotă și se vor racorda la drumul județean reabilitat; - prestatorul va localiza toate instalațiile și construcțiile (aeriene/subterane) existente în zona drumului, în vederea mutării sau protejării acestora în condițiile legii. Se vor ridica la cotă, după caz, capacele căminelor de utilități; - documentaţia tehnică elaborată va prevedea în mod obligatoriu canale subterane în vederea amplasării reţelelor edilitare. c) Număr estimat de utilizatori/ traficul mediu zilnic anual: Traficul mediu zilnic anual pe drumul județean DJ 136A la nivelul anilor 2015, este de 98 vehicule fizice/24 ore, conform datelor din recensământul circulaţiei, efectuat în anul 2015 şi prelucrat de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi lnformatică (CESTRIN, centrul de cercetare al CNADNR, este responsabilă de colectarea şi procesarea datelor de trafic). Ca urmare, la proiectarea lucrărilor de refacere a sectorului afectat pe DJ 136A se va avea în vedere încadrarea sectorului de drum în clasa tehnică V. și drum cu intensitate a traficului redus. d) Nevoi/solicitări funcționale specifice: - se vor prevedea elemente de siguranță a circulației (semnalizare orizontală și verticală) în conformitate cu prevederile tehnice în vigoare, borne kilometrice/hectometrice și, după caz, elemente de calmare a traficului (benzi rezonatoare sau denivelări pentru limitarea vitezei în zona trecerilor de pietoni sau/și a școlilor, etc.), parapete de protecție. Marcajele orizontale vor fi prevăzute a fi realizate cu materiale bicomponent și termoplastice; - în cazul înlocuirii podeţelor existente cu unele noi, ce se demonstrează a fi necesare, se recomandă analizarea posibilităților de utilizare/adaptare cu precădere a proiectelor tip din elemente prefabricate (tubulare, casetate, dalate, metalice din tablă ondulată..), conform standardelor tehnice în vigoare.