Servicii de proiectare pentru „Reabilitare DJ 127, județul Harghita, km 8+921-30+500

a) Caracteristici, parametri și date tehnice specifice, preconizate: Pentru refacerea drumului la nivelul caracteristicilor tehnice de categorie unui drum județean este necesară proiectarea și execuția lucrărilor în scopul restabilirii/asigurării condiţiilor de siguranță a circulaţiei, a asigurării caracteristicilor de exploatare impuse unui drum județean deschis circulaţiei publice. - sistem rutier elastic, parte carosabilă cu două benzi de circulație, cu acostamente amenajate prin asfaltare în intravilan și balastate în extravilan; - să se asigure reprofilarea, să se adopte straturi de balast, de piatră spartă, strat de legătură (BAD 5 cm) şi strat de uzură (BA 4 cm). În cazul în care din studiile de teren rezultă o altă configuraţie a structurii rutiere decât cel prezentat anterior, proiectantul va elabora două soluţii alternative viabile, care vor fi prezentate beneficiarului înainte de luarea unei decizii definitive; - În intravilanul localităților se recomandă evitarea ridicării a cotei finale/linia roșie a drumului pentru evitarea dificultăților de asigurare a acceselor la proprietățile riverane și pentru asigurarea continuității scurgerii apelor în dreptul drumurilor laterale și a acceselor. Dacă se consideră necesar, pe sectoarele unde datorită limitelor de proprietate cerințele dimensionale nu pot fi asigurate, pentru siguranţa circulaţiei, proiectantul va prevedea restricţii de viteză sau de gabarit, cu respectarea legislaţiei în domeniu; - șanțuri betonate, sau din elemente prefabricate în intravilan, după caz și în extravilan; - se vor asigura accesele la proprietățile riverane cu acces direct la drumul județean; - se va asigura racordarea drumurilor laterale cu amenajare la același nivel tehnic pe o lungime de 25m, iar șanțurile se vor descărca direct în șanțurile sau rigolele drumului județean; - se vor analiza tehnologiile de execuție care asigură, pe cât este posibil, continuitatea desfășurării traficului, alternativ pe o bandă de circulație, pe toată perioada de execuție a lucrărilor, cu semnalizarea corespunzătoare. Se recomandă, în limita posibilităților din teren, evitarea închiderii circulației (pe timp limitat), devierii circulației pe trasee ocolitoare, sau pe drumuri/podețe provizorii. - DALI, PT, DE și Documentaţia necesară atribuirii contractului de lucrări vor fi elaborate cu identificarea de sectoare de aproximativ 5 km pentru crearea posibilității executării distincte a sectoarelor de drum în cadrul unor contracte separate de execuție, în cazul în care fondurile vor fi insuficiente pentru finalizarea lucrărilor pe toată lungimea sectorului ce face obiectul prezentului temei de proiectare. - La toate sectoarele rezultate se vor întocmi Devize și Liste de cantități separate pentru fiecare sector în parte. b) Nivelul de echipare, de finisare și de dotare, exigențe tehnice ale construcției în conformitate cu cerințele funcționale stabilite prin reglementări tehnice: - trotuare adaptate și la exigențele persoanelor cu dizabilități în intravilan; - rigole carosabile la marginea platformei pentru asigurarea colectării și scurgerii apelor din precipitații și asigurării circulației bicicliștilor; - stațiile de autobuz sau refugiile existente se vor aduce la cotă și se vor racorda la drumul județean reabilitat; - prestatorul va localiza toate instalațiile și construcțiile (aeriene/subterane) existente în zona drumului, în vederea mutării sau protejării acestora în condițiile legii. Se vor ridica la cotă, după caz, capacele căminelor de utilități. Documentaţia tehnică elaborată va prevedea în mod obligatoriu canale subterane în vederea amplasării reţelelor edilitare.