servicii de proiectare pentru „Reabilitare DJ 133, între limita cu județul Mureș și intersecția cu DC15, km 15+000 – 16+236”

Descrierea succintă a obiectivului de investiții propus din punct de vedere tehnic și funcțional: Materializarea fizică pe teren a limitelor sectorului va fi stabilită, în mod obligatoriu, împreună cu Beneficiarul (reprezentanții Consiliului Județean Harghita și reprezentanții Autorității locale pe raza căreia se află obiectivul), cu ocazia începerii prestării serviciilor de teren (geo-topo). În cazul identificării necesității prelungirii sectorului de drum aferent obiectivului de investiții, proiectantul împreună cu beneficiarul pot conveni la prelungirea sectorului inițial cu noul sector; a) Caracteristici, parametri și date tehnice specifice, preconizate: Pentru aducerea drumului la nivelul caracteristicilor tehnice de categorie unui drum județean este necesară proiectarea și execuția lucrărilor în scopul restabilirii/asigurării condiţiilor de siguranță a circulaţiei, a asigurării caracteristicilor de exploatare impuse unui drum județean deschis circulaţiei publice. - sistem rutier elastic, parte carosabilă cu două benzi de circulație, cu acostamente balastate atât în intravilan cât și în extravilan; - să se asigure reprofilarea, să se adopte straturi de balast, de piatră spartă, strat de legătură (BAD20 - 5 cm) şi strat de uzură (BA16 - 4 cm). În cazul în care din studiile de teren rezultă o altă configuraţie a structurii rutiere decât cel prezentat anterior, proiectantul va elabora două soluţii alternative viabile, care vor fi prezentate beneficiarului înainte de luarea unei decizii definitive; - se va asigura racordarea drumurilor laterale cu amenajare la același nivel tehnic pe o lungime de 5m, iar șanțurile se vor descărca direct în șanțurile sau rigolele drumului județean; - se vor analiza tehnologiile de execuție care asigură, pe cât este posibil, continuitatea desfășurării traficului, alternativ pe o bandă de circulație, pe toată perioada de execuție a lucrărilor, cu semnalizarea corespunzătoare. Se recomandă, în limita posibilităților din teren, evitarea închiderii circulației (pe timp limitat), devierii circulației pe trasee ocolitoare, sau pe drumuri/podețe provizorii. b) Nivelul de echipare, de finisare și de dotare, exigențe tehnice ale construcției în conformitate cu cerințele funcționale stabilite prin reglementări tehnice: - șanțuri deschise la marginea platformei pentru asigurarea colectării și scurgerii apelor din precipitații; - prestatorul va localiza toate instalațiile și construcțiile (aeriene/subterane) existente în zona drumului, în vederea mutării sau protejării acestora în condițiile legii. Documentaţia tehnică elaborată va prevedea în mod obligatoriu canale subterane în vederea amplasării reţelelor edilitare, dacă este cazul. c) Număr estimat de utilizatori/ traficul mediu zilnic anual: Traficul mediu zilnic anual pe drumul județean DJ 133 la nivelul anilor 2015, este de 316 vehicule fizice/24 ore, conform datelor din recensământul circulaţiei, efectuat în anul 2015 şi prelucrat de Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi lnformatică (CESTRIN, centrul de cercetare al CNADNR, este responsabilă de colectarea şi procesarea datelor de trafic) Ca urmare, la proiectarea lucrărilor de refacere a sectorului afectat pe DJ 133 se va avea în vedere încadrarea sectorului de drum în clasa tehnică V. și drum cu intensitate a traficului redus. d) Nevoi/solicitări funcționale specifice: - Se vor prevedea elemente de siguranță a circulației (semnalizare orizontală și verticală) în conformitate cu prevederile tehnice în vigoare, borne kilometrice/hectometrice și, după caz, elemente de calmare a traficului (benzi rezonatoare sau denivelări pentru limitarea vitezei în zona trecerilor de pietoni sau/și a școlilor, etc.), parapete de protecție. Marcajele orizontale vor fi prevăzute a fi realizate cu materiale bicomponent și termoplastice. - în cazul înlocuirii podeţelor existente cu unele noi, ce se demonstrează a fi necesare, se recomandă analizarea posibilităților de utilizare/adaptare cu precădere a proiectelor tip din elemente prefabricate din beton sau materiale plastice (tubulare, casetate, dalate, metalice din tablă ondulată..), conform standardelor tehnice în vigoare. e) Stabilirea unor criterii clare în vederea soluționării nevoii beneficiarului: - Prestatorul este responsabil pentru obținerea tuturor avizelor şi aprobărilor, elaborarea documentaţiilor prevăzute de legislația română în vigoare;  Propunerea tehnică şi financiară se elaborează respectând cerințele și specificaţiile tehnice prevăzute în prezentul temă de proiectare. Ofertantul va elabora propunerea financiară astfel încât aceasta să furnizeze toate informaţiile solicitate cu privire la preţ, precum şi la alte condiţii financiare legate de obiectul contractului de achiziţie publică;  Ofertantul are obligaţia de a prezenta un grafic de execuţie care să se încadreze în termenele precizate la „durata de execuţie a serviciilor de proiectare” din prezenta.  în cadrul ofertei financiare se vor lua în calcul mai multe vizite pe amplasament (fază proiectare) cu prezentarea documentației (draft) pentru informare și consultare publică şi participarea obligatorie la şedinţele de progres;  verificarea de către verificatori atestați ale documentaţiilor elaborate şi obţinerea vizei expertului, după caz, în orice fază de proiectare precum şi pe durata implementării proiectului, intră în sarcina Prestatorului și vor fi incluse în oferta financiară;  contravaloarea taxelor/tarifelor sau costurilor aferente, avizelor, acordurilor, aprobărilor şi autorizaţiilor obţinute de Prestator cad în sarcina Achizitorului;